lördag 27 juni 2009

Alkoholisterna

Alkoholisterna ute på stadens gator och torg verkar gilla mig. De vill alltid prata! Bland annat igår. Då kom en vinglandes fram till mig när jag stod och skulle ta ut pengar, och han sluddrade fram "Vad har du för kod till kortet? är det 1359? eller är det jag som har det?". Häromdagen när jag satt och läste om Optiker Lindström i den gamla boken "Spermaharen" tjuvläste en alkoholist över min axel och började dra vitsar om linser och synfel som jag inte förstod och så rullade han runt med ögonen i huvudet för att illustrera vitsen tills jag höll på att trilla av stolen för han for runt så med ögonviterna! Och en dag var det en som kom fram och frågade "Du har inte en 100lapp?". Jag gillar det, lika bra att slå på stora trumman, varför fråga om en tia eller något annat småmynt när man kan få en hundralapp?
Slutligen, i förra veckan när jag promenerade helt vanligt på trottoaren i lugnan ro, var det en alkoholist som skrek och fräste argt från andra sidan gatan; "Ska du hålla på och gå där borta, UTAN HJÄLM??". Ja, det skulle jag.

6 kommentarer:

  1. *ASG* utan hjälm ? klart kul!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar dig fast jag är nykter ;)

    SvaraRadera
  3. dessa alkoholister, de har ju så kul med sin sprit! Varför ska de tvingas in i behandlingshem när de bjuder världen på dessa oslagbara kommentarer? MER sprit=bättre samhälle

    Kålle på kullen

    SvaraRadera
  4. Själv är jag en puckomagnet! Sitter jag i en tom buss kommer det självklart någon galning och sätter sig bredvid och börjar lalla... Jag kanske ser ut som en jourhavande puckolyssnare. Så måste det vara.

    SvaraRadera
  5. Heter han inte Berglund; optikern i Spermaharen?
    Nåväl.
    "Skit samma (för en bajsuggla)" som ordstävet lyder.

    SvaraRadera
  6. Hahah fasiken vilket rolgit sätt du skriver på, måste säga jag är imponerad. =D

    SvaraRadera